Jinci Brettschneider

MAY THE FORCE BE WITH YOU

Thailands-bilder!!!

Kategori: Allmänt

Nu har jag äntligen lagt ut en massa Thailandsbilder! alla bilder är miniatyrer, så ifall du vill förstora en bild så klickar du bara på den! :)

 
Kort sammanfattning på vad vi gjorde:
Har som sagt varit i Thailand över julen med familjen. vi reste runt litegrann för att få känna på det livet, så vi bodde på 4 olika hotell och var på 3 olika platser. Först var vi på ön Koh Samui där vi för det mesta badade i poolen, havet och vandrade omkring på gatorna! mamma fyllde även år då, så vi firade henne genom att äta på fin-restaurang å äta tårta som hotellet hade gjort!
Efter 3 dagar for vi vidare till en mindre ö, Koh Phangang, där vi bodde på 2 olika hotell. På det första hotellet lärde jag känna 5 skellefteå-killar som jag hängde med :) riktigt trevliga var dom!! Under tiden vi var där så badade vi bara i havet och for även på en snorklings-tur. vi snorklade bl.a. i Koh Nanguan (Koh Nang yuan) och Koh tao. Älskar att snorkla!!!<3 vi handlade även in julklappar som vi sedan skulle lotta ut till varandra.
Sista dagen som vi skulle sova på det 1a hotellet (på Koh Phangang) så vaknade jag å såg att det var myror fulla väggen bredvid min säng, å de hade såklart hoppat på alla mina grejer... då var jag sjuukt leds å ville bara sticka från det hotellet direkt. Å det gjorde vi också, vi åt bara frukost, sen drog vi till nästa hotell!
Det andra hotellet var riktigt fint och låg bredvid havet och hade även en egen fin pool! det var förresten julafton den dagen också, så vi bytte julklappar mellan varandra, å sen for vi och åt på ett svenskt julbord tillsammans med andra svenskar å såg självklart "kalle ankas jul" :D sen då vi käkat färdigt så hängde jag med de andra undomarna å hade en riktigt bra Julafton!!! :D
då vi hade 4 dagar kvar så började vi packa ihop våra grejer och for då vidare till Bangkok å kom fram 20.00 på kvällen. Hotellet hette Prince Palace Hotell å var hur fint som hellst!! det såg ut som ett hotell från filmer å dom hade t.o.m anställda som bara stod vid dörrarna för att öppna dom åt oss :] Hotellet hade 32 våningar och på 11 våningen så hade dom en stor ute-pool.
Första dagen där så drog vi till Khaosan road där det f.ö. var väldigt billigt! (de hade dessutom Mc Donalds där med gratis wifi!!:D ) vi drog också till flera stora shopping-centrum där det var ritkigt billigt å bra, och så besökte vi lite olika platser:) blev ganska mkt vandring där borta eftersom det är bästa sättet att färdas på om man vill se mkt osv!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: