Jinci Brettschneider

MAY THE FORCE BE WITH YOU

Thailand

Kategori: Allmänt

Nu har vi hunnit spendera 12 dagar i Thailand så bara 15 dagar kvar tills vi ska bege oss tillbaka till kalla Sverige..
Vi började med flyg från KL till Phuket där vi övernattade 3 dagar på ett fint hotell med pool, sedan tog vi båten över till phi phi öarna som var riktigt fina! Dock var det väldigt dyrt (jämfört med övriga Thailand) så vi stannade bara 2 nätter, men vi hann iaf med att snorkla vid massa olika öar och stränder. Vid en av öarna såg vi även en haj bara nån meter ifrån oss simma förbi medan vi snorklade!!! Riktigt coolt :D men lite läskigt
Det var en Svartspetsig revhaj som vi fick beskåda!

Åsså tog vi oss en tur till partystranden där det var full fart överallt. Det fanns eldhopprep, limbostång av eld och ringar av eld som man skulle hoppa igenom,  och såklart fanns det flera idioter som brände sönder sig också :P
Efter det tog vi båten till krabi där vi bodde de första 2 nätterna i krabi town och de andra 2 nätterna i Ao Nang. I krabi town hyrde vi en moppe och drog ut på en dagstur med 3 andra backpackers som bodde på samma ställe som oss. Först körde vi till Tiger cave Temple där vi var tvungna att gå 1237 trappsteg för att ta oss till toppen på berget. Vi såg även en massa gulliga apor i början av vägen

efter några timmar vid templet tog vi våra moppar till ett område i närheten där vi red elefant! Riktigt kul vare :D
Sen körde vi runt lite överallt å stannade tillslut på Ao nang beach där vi chillade å såg solnedgången.
Dagen därpå flyttade vi till Ao Nang istället och där vi solade, badade å shoppade lite. På kvällen drog vi även ut på en nattklubb med de andra på boendet :)
Efter Krabi tog vi bussen till Surant thani och sedan båten vidare till Koh Samui.
Fyllde ju även 20 igår å blev uppvaktad med en stor frukost på sängen som nadja hade fixat sedan gick vi ut å solade å badade vid stranden. Då byggde vi även ett stort sandslott å fick sen en tårtbakelse av vår rumskompis. Självklart blev det även en Pizza till middag för att fira!! :D

Efter 2 nätter på koh samui tog vi båten till Kho Phangan och det är här vi befinner oss nu :)

Har förresten ingen mobil längre. Den gick sönder då vi var på phi phi öarna och har inte startat sedan dess, så får köpa en ny då jag kommer hem...