Jinci Brettschneider

MAY THE FORCE BE WITH YOU

Helgen

Kategori: Allmänt

Kom alltså hem till oslo på lördagkvällen kl 20.30 och medan jag väntade på att Fredrik skulle komma hem (kl 22.30) packade jag ur lite ur resväskorna. Jag hade en stor väska som vägde drygt 23kg och ett handbagage (kabinväska + extraväska) på typ 10+8kg så var lite tungt att dra dom upp för backen från tåget till huset..
Sen då Fredrik kom hem så åt vi kvällsmat. Fredrik hade köpt vaniljyoghurt, runda mackor och rökt skinka i Sverige, så blev självklart  mackor med skinka och yoghurt till kvällsmat :D

 
 
Det jag saknar mest då jag bor i Norge (förutom familjen å vännerna) måste ju typ vara den svenska maten! Speciellt frukosten!!! Älskar den milda osten som typ inte smakar nått, den rökta skinkan, det onyttiga brödet och yoghurten <3 Så det var härligt å få med lite av det för några dagar iaf. Tar nog slut rätt fort gissar jag..
 
 

Igår tog vi en riktigt lång sovmorgon, steg typ upp halv tre, å tog det egentligen ganska lugnt hela dagen. Jag satt typ mest å skrev lite på en obligatorisk uppgift i kvantfysik till nästa vecka och Fredrik tvättade lite kläder och spelade gitarr.
 
Idag vaknade vi lite tidigare. Jag vaknade lite innan 11 å väntade egentligen bara på att Fredrik skulle vakna, å steg sen upp vid 12. Åt runda mackor med skinka till frukost ( :D :D ) å efter det har jag egentligen bara kollat runt lite på internet.
Hade även fått ett recept på kyckling i ugn (med soyasås) och ris av mamma som jag tycker är hur gott som helst, så tänkte att jag skulle prova det jag också.
Såsen består av:
1 burk creme fraiche
3 dl grädde
ca 1.5 dl soya
1 tsk Sambal oelek
därefter häller man såsen över kycklingen (som ligger i en ugnsform) och tillagar den i ugnen på 225 grader i 45min. Supergott! :D
Problemet var bara att jag varken hade creme fraiche eller grädde, å kunde inte handla det eftersom det är påskdagen idag.. så jag testade att använda fil istället för creme fraiche och mjölk istället för grädde, och det blev helt okej, men ska nog använda rätt ingredienser nästa gång ;)

Efter maten drog Fredrik på möte och jag skypade med Ida och Jennifer. Efter ett tag joinade även Tilda på skype. Skypade i över 2,5 timmar, och det var ritkigt kul att få prata lite med Ida å Jennifer som just nu befinner sig på andra sidan jorden. Dom är just nu i Jakarta på Java, Indonesien, å jag är så sjukt avundsjuk! vill också vara där å vara ute å resa. 

Då vi skypat klart gjorde jag brownies, å har precis tagit ut dom från ugnen, så nu ska vi mysa framför TVn och äta brownies med glass :D Efter det blir det sängen. Skolan börjar ju om imorgon å har första föreläsningen kl 10. Blir fullpackad dag imorgon med föreläsningar och därefter ska jag hoppa in extra på Ent3r-jobb (jobbar som läxhjälpare för dom som går i 9an och 1-3 på gymnasiet) och är färdig efter 18 nån gång.
 
 

Nu ska jag käka brownies(!!) så godnatt <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: