Jinci Brettschneider

MAY THE FORCE BE WITH YOU

testat att va brandman!

Kategori: Allmänt

igår efter middagen så for jag till maxim och var med han, nadja, amelia, markus och axel F :) vi började med att spela lite guitar hero och sen då hockeysändningen började så såg vi på det istället :) det såg ju faktiskt rätt så bra ut för sverige då det stod 3-1, men sen så slutade det ändå med att ryssland vann med 7-3 :O Ryssland filmade som bara den och domarna sög arne!!!! :@ sen efter matchen så dampade vi runt i lekparker och det var awesome :D hur kul som helst att leka ju :$ men alla blev typ skitiga då vi körde herren på täppan, för det var både halt och geggigt;) efter vi kört runt i hela ursviken å hamn så for vi tillbaka till maxim och körde rockband!
^Nadja med kemdräkt @ brandstation^
kom hem vid 2 på natten men somnade inte förrän typ 4.. och det var inte så smart för halv nio så skulle jag vara uppe på brandstationen så jag fick inte sova så mkt i natt :/ var iaf på den där "prova på att vara brandman"-saken för tjejer idag, och det var superkul!!!! :D:D:D vill typ bli brandman nu! vi fick prova på att ha på oss rökdykningsutrustning och gå med den + masken å allt genom en sorts laburint med olika våningar. sen så fick vi åka upp 30m upp i luften med brandbilens stege, sen testade vi att klättra upp i en stege osv ;) åsså gjorde vi ett test då vi skulle ha på oss brandmanskläderna + en 20kg tung syrgastub och gå med det i 8 min i en uppförsbacke :P
^Jag med kemdräkten^
jag och nadja blev klara med allt före alla andra så vi fick testa att ta på oss en kemdräkt som de använder då de är i kontakt med något kemiskt, och sen åkte vi brandbil och spelade lite innebandy mot varann också ;)
ska dit imorrn också, och då ska vi få prova ännu fler roliga saker :D
^nadja^
och nu ikväll så ska jag iväg å vara med några kompisar, men det blir nog inte så sent för min del, för jag måste stiga upp i tid imorrn ;)
ha en trevlig kväll!! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: