Jinci Brettschneider

MAY THE FORCE BE WITH YOU

Balen

Kategori: Allmänt

steg upp klockan 9 igår och tog en skön dusch, målade naglarna, torkade håret osv. för att förbereda mej inför balen. sen just innan tolv kom nadja, elvira och evelina hit för att sminka mej och fixa håret :) vi tog även en lunchpaus så nadja fick visa sina kock-egenskaper och lagade till makaroner och korv :D

då de for så fixade jag resten och tog på mej balklänningen å sånt! blev upphämtad av Tim vid fyra så då for vi till Bonnstan där vi skulle ta kort tillsammans med Emelie och Samuel :) då alla kort var tagna så satte vi oss i bilen å körde iväg. jag var typ hur nervös som helst, mina ben skakade å jag åt asmånga halstabletter för att jag var så nervös:] å då vi stod där i bilkön som var påväg mot balen så klappade mitt hjärta så hårt att jag kunde höra det, men det gick ändå bra att gå på röda mattan :) vi gick dock lite fort där i början, men annars så(A)

då vi kom in så fick vi en välkomstdrink och sen gick vi omkring å småpratade med lite folk :) klockan åtta fick vi middag och det blev sotad oxytterfilé med potatiskaka och rödvinsås å lite sallad :) till efterrätt fick vi vanilj- och choklad-pannacotta med färska bär och en chokladstång :)

Var första gången jag åt pannacotta, å jag må säga att det var riktigt gott :D men jag föredrar den med vaniljsmak före chokladen :]

under kvällen bjöds vi även på underhållning som bl.a. Bingo Rimér stod för, och det var väl både bra och dåligt. blev också några hundra kroner fattigare under kvällen för att jag köpte drinkar å shit i baren, men äre bal så äre - då får man spendera lite extra ;)

kommer mera bilder senare på då vi fotades:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: