Jinci Brettschneider

MAY THE FORCE BE WITH YOU

Allt å inget

Kategori: Allmänt

hej, har haft för fullt upp för att kunna blogga å då jag har haft några minuter över så har internet laggat :S men nu har jag tänkt ta tag i det igen ;) så här kommer lite om hur min vecka vart:

FREDAG:

var typ sjuk då också men jobbade ändå på legot, och efter det så var jag å jobbade/hjälpte till på drakbåts-rodden i älven :)


LÖRDAG:

på morgonen så jobbade jag på caféet i kåge och hjälpte till med paddlingen, vattenbollarna å lite till, för det var ju nämligen båtens dag med mycket aktiviteter! :) sen vid ett-tiden så var vi även där med polo-laget så då visade vi upp lite saker å försökte peppa folk att bli intresserade å testa :) var inte så många som testade, men nåra blev det iaf (A)
sen stannade jag kvar efter det också å hjälpte till + paddlade lite själv!


Sen på kvällen så drog jag till ursviken å var med detta härliga gäng (inte axel w dock), dvs Nadja, Maxim, Markus, Amelia å Axel F :D

å vi snackade en del, spelade Pictionary (där jag för övrigt vann båda gångerna) å sen for vi ut i regnet å spelade lite bandy typ ;)

när vi körde tjejerna mot killarna i pictionary så vann vi överlägset - dom var fortfarande på första rutan då vi kom i mål xD lite sura dom blev då!
Sen så kom vi på den smarta idén att vi kunde bada på kanotudden å sen basta där för jag har ju fått nyckel dit nu, så jag å nadja åkte moppe till mej för att hämta den å sen så nattbadade vi å bastade! :D superkul men riktigt kallt
sen efter det så for typ alla hem så jag for till nadja en stund å snackade lite med henne :)
men jag skulle ju cykla hem från ursviken å det tar ju ett tag så jag var typ inte hemma förrän halv fem, men det vare värt, för de var kul :)
 
SÖNDAG:
Vaknade klockan 3 på dagen på söndan så hela dagen försvann typ:$ men jag hann iaf hoppa lite på studsmattan med lillasyrran Tilda å sen på kvällen så for jag å var med Gabriella, Linus å Edvin å vi såg "The journey to the center of the earth" å den var då bra :) önskar att jag kunde ha fått uppleva det som hände i filmen typ :D
 
 
MÅNDAG:
Min första dag på jobbet i sommar. ska nämligen jobba på tuvagården i typ 6 veckor i sommar,
så kom dit å fika :D börjar 8 på morgonen å slutar17, så kommer vara superslut efter dessa veckor eftersom jag hittar på en massa saker på kvällarna också ;) hinner knappt sova ut ju :( men alltid nice att tjäna pengar (Y)
Sen direkt efter jobbet så cyklade jag till kanotpolo-träningen å fixade lite med kanoten å sen hade vi träning :) såhär blev kanoten - snygg va?! xD :
efter träningen så for jag till nadja som mötte upp mej. då vi kom till henne så gick vi broarna runt å snackade å så :) mina föräldrar blev dock jättesura för att dom tyckte jag var borta för länge på kvällarna när jag jobbar å allt, så jag fick typ halverst utegångsförbud på tisdagkvällen..

TISDAG:
Jobbade då också å då jag kom hem så for jag till ica maxi med familjen å handlade, å jag köpte en massa godis :] då vi kom hem så såg jag fotboll å sen la jag mej typ å sov!

Snygg jobb-outfit, jag vet!
 
ONSDAG:
Idag så har jag typ bakat hela dagen på jobbet. var ju inte så fint väder så det kom inte så jättemkt folk.. men det var typ bra, för då hann vi baka en massa inför midsommar (A) kommer bli en hel del bak imorgon också så att det finns fullt med kakor till fredag!! bakade förresten en superstor sats kladdkaka i måndags på rekordtiden 7 minuter!! lite snabb jag var då asså ;D

vi säljer även kulglass på tuvan, riktigt gott asså!! sen kom Elin förbi också å lämnade två kartonger med jordgubbar till oss! VILKEN LYCKA - TACK!!! :D

direkt då jag kom hem så packade jag bara träningskläderna å fem min senare så drog jag iväg på träningen i urs. så blev väldigt stressigt, men hann iaf värma lite mat i mickron som jag tog med mej :) så först hade vi träning med några nybörjare å sen så hade vi riktig träning efter det :) har inte hunnit nå mer, för kom hem så sent å jag är astrött :O

Kommentarer


Kommentera inlägget här: